Współcześnie reklama i marketing są niezwykle istotnymi komponentami funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa czy jakiejkolwiek innej instytucji. Są to elementy nieodzowne, ponieważ w praktycznie wszystkich branżach panuje obecnie bardzo silna konkurencja. Firmy muszą zatem „walczyć” o klienta. Natężenie działań reklamowych różnych rodzajów na rynku skutkuje jednak tym, że bardzo wielu klientów nie jest skłonnych korzystać z reklamowanych ofert. Poszukiwanie innowacyjnych metod dotyczy również firm takich jak producenci słodyczy. Inna sprawa, że w dzisiejszych czasach prawdopodobnie najpowszechniejszym medium i źródłem informacji dla wielu ludzi jest internet. Wynika z tego konieczność posiadania własnej strony www. Co taka strona najczęściej zawiera?
Przede wszystkim ważne jest to, że strony internetowe owych producentów słodyczy, które są niniejszym przykładem, są najczęściej bardzo rozbudowane, co wynika z faktu, że owi producenci to przeważnie firmy o zasięgu ogólnokrajowym lub nawet międzynarodowym. Wiele obszarów, którymi się zajmują i których opis musi znaleźć się w internecie przyczynia się do tego, że ilość podstron jest na tych stronach spora.
Konkretyzując, strony internetowe producentów słodyczy posiadają po pierwsze informacje o samej firmie. Informacje te, poza samymi danymi kontaktowymi (adres, telefon, adres e-mail), mogą dotyczyć daty i okoliczności powstania przedsiębiorstwa, ciekawych faktów z historii, sukcesów i nagród (każda firma ma jakieś), celów i dążeń firmy (strategia), informacje o warunkach zatrudnienia w firmie.
Nie można w tym miejscu pominąć faktu, że każda strona www producenta słodyczy zawiera multimedia, czyli filmiki i zdjęcia. Czy można sobie wyobrazić stronę internetową bez nich? Coraz częściej, nie. Element ten powoduje, że strona jest po prostu bardziej atrakcyjna.
strony internetowe producentów słodyczy posiadają wreszcie zakładki opisujące ofertę marki. Mogą się tam znaleźć wszystkie produkowane wyroby, ich ceny, smaki, terminy przydatności do spożycia, wszelkie inne cechy, ale także informacje o możliwości zakupienia ich przez internet. Tu też można znaleźć notki o firmach współpracujących z danym producentem żywności dziecięcej. Mogą nimi być np. punkty handlowe, gdzie wyroby te są sprzedawane klientom.